samedi 8 décembre 2012

Kerkük İl Milli Eğitim Müdürlüğü konusunda taviz verilmeyecek



07 ARALIK 2012






Kerkük İl Meclisi Türkmen Grubu, dün bir basın toplantısı düzenleyerek, Kerkük İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevinin Türkmenlere tahsis edildiğini, bu görevin Türkmenler’e verilmesi konusunda taviz vermeyeceklerini vurguladılar.
Kerkük İl Milli Eğitim Müdürü Şen Ömer Mübarek’in emekliliğe ayrılmasından kısa bir süre Mübarek’in yerine kimin geleceğine ilişkin tartışmalar ortaya çıkmıştı. Kerkük İl Meclisi Türkmen Grubu tarafından dün düzenlenen basın toplantısında, bu görevin Türkmenler’e verilmesi konusunda taviz verilmeyeceği vurgulandı.
Kerkük İl Meclisi Başkanı Hasan Turan,  Kerkük’te 2003 yılında tüm siyasi taraflar arasında varılan mutabakata göre, Eğitim Müdürlüğü’nün Türkmenler’e tahsis edildiğini hatırlattı. Turan, Türkmenler için bu konunun kırmızı çizgi olduğunu ve hiçbir taviz vermeyeceklerini vurguladı.
Kerkük İl Meclisi Türkmen Grubu tarafından yayınlanan bildiride de, Eğitim Bakanlığı’nın en kısa zamanda Kerkük İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevine bir Türkmen’i ataması istendi.
Kerkük İl Meclisi Türkmen Grubu Üyesi Ali Mehdi, bir aydır atama yapılmasını beklediklerini belirterek, “Bu görev Türkmenler’indir ve öyle kalacaktır. Bizi başka yollara başvurdurmasınlar. Sayın milletvekillerimizden de bu konuda çalışmalarını rica ediyoruz” dedi.
Kerkük İl Müdürlüğü’ne yapılması beklenen atamaya ilişkin Irak Türkmen Cephesi de bir bildiri yayınladı. Bildiride, söz konusu göreve bir Türkmen’in atanması istendi.
http://www.kerkuk.net/?p=21776


Aucun commentaire: