lundi 9 juillet 2007

AMİRLİ FACİASINDAN BİRLİK SESİ




Dün akşam Amirliye gitmem gerek dedim,,,aradım bazı arkadaşları ,sakın ha gitmeyin Yollar çok tehlikeli dediler ...aynı saatlerde El-Hurra TV ile canlı yayında konu ile ilgili görüşmem vardı....canlı yayına katıldığım binada TRT muhabiri ve kameramanı ile sohbet ediyoruz ,biranda gelir misiniz benimle yarın gidelim Amirliye dedim...Çok iyi olur Ali bey gidelim dediler....sabah 8 sularında doğan haber ajansı muhabiri aradı bende geleyim sizinle Ali bey ,gelin dedim ...

Gece saat 10 civarında (milletvekili) Feryat Tuzlu kardeşimiz aradı beni, dedi ki yarın Türkiye’den iki ambulans uçak Kerkük havaalanına inecekmiş lütfen Amerikalılardan irtibata geçin hastaların alana girişlerinde yardımcı olsunlar ,bende aynı saate ABD yetkililerini aradım ve durumu bildirdim.

Sabah sayın Ali Haşim beyi aradım( ITC başkan vekili ) ben amirliye gidiyorum lütfen yaralılarla ilgilenin ve Amerikalıların talebi üzerine sizin telefon numaranızı verdim ,Ali beyde zaten biz ilgileniyoruz dedi merak etmeyin...

Ben , TRT ve doğan haber ajansı muhabirleri AMİRLİYE gitmek üzere yola çıktık..
Nahiyeye varmadan 500 metre önce bir kontrol noktası bizi durdurdu (polis ve subaylar Türkmen) nereye gidiyorsunuz sordu ,,lütfen gitmeyin köy halkı çok kızmış acılar içindeler ,sorun yaratabilirler sizin için...Allah dedim bende niye acaba....

Arayın köylüleri dedim ,Kerkük meclisinden Ali Mehdi ve beraberinde Türk televizyonları gelmiş söyleyin..sağ olsun oradaki arkadaş aradı ve beni tanıyan köylülerden birisi kontrol noktasına geldi ve bizi içeri aldı.

Keşke gelmez olaydım ..keşke görmez olaydım...yüzün üstünde ev yerle bir olmuş
Onlarca ev orta ve büyük hasar görmüş....1000 yakın insan evsiz barsız kalmış...şehit sayısı 150 varmış...onlarca ceset enkazın altından çıkarılmamış...her taraftan feryat sesleri yükseliyor...nerde devlet nerde hükümet ..niye kimse yardıma gelmedi..niye su getirmediniz bize ...insanlar burada aç susuz....ölülerimiz enkaz altında kepçemiz yok çıkaralım onları...elektrik yok...dünden beri bir ambulans gelmedi bu köye ,yaralılarımızı kendi arabalarımızla taşıdık hastanelere...nerde insanlık...bizim suçumuz ne ..kime ne yaptık........

Ne yapacağımı bende şaşırdım...kime ne cevap vereceğim bilmiyorum...hemen telefona sarıldım ITC sorumlusunu aradım ..Ali Haşim bey dedim insanlar burada perişan rica ederim acil bir şeyler yapın...Ali bey yardımlar gelecek elimizden geleni yapacağız dedi..

Diğer taraftan insanlarla konuşarak acılarını paylaşarak ,her şeyin yapılacağını ,Türkmen halkının tümü sizin yanınızda olduğunu ve Türk devletinin konuyla yakından ilgilendiğini ,hatta iki uçak göndererek yaralılarımızı Ankara’ya gönderileceğini söyledim...

Daha sonra 3 taziye evini gezerek başsağlığı mesajlarımızı ilettik...bir evde sohbet ederken yaşlı bir amca dedi (Kimse zannetmesin bizi bu olaylarla bölecekler...biz hem sünnüyüz hem şiiyiz...biz amcazadayız....bu faciada bize Türkmen halkından başka kimse yardım etmedi....bizi bölemezler....ama acilen yaralarımızı sarsınlar ...ihtiyaçlarımız çoktur ...lütfen Türk devleti bize yardım etsin ki bende torunlarıma anlatım ki arkamızda bir devlet var devlet......

Diğer birisi lütfe 3 yaşında kimsesiz bir çocuk kaldı ... babası , annesi şehit olmuşlar çocuk korkudan sesi tutulmuş konuşamıyor ,,komşular lütfen bu çocuğa çare bulun....
Diğer bir Türkmen kardeşini kayıp etmiş,.diğer kardeşi 3 aydan beri peşmergeler tarafından tutuklanarak kuzey hapishanelere götürülmüş , baba da dün kalp kirizi geçirmiş ....diyor ki ya babamı hastaneye götürün yada hapishanedeki kardeşimi kurtarın ,gücümüz kalmadı artık paramız da yok....daha çok acılı haberler var hangisini yazıyım .........

Değerli Türkmen kardeşlerim

Acımız çok çok büyük , gelin yaraları saralım ,inanın bir şişe suya ihtiyaçları var,bir ekmek ve ya bir kilo domatese ihtiyaç var ..Türkmeneli adını taşıyan TV haber merkezini aradım hem gitmeden önce hem de geldikten sonra ,lütfen dedim beş dakika bana fırsat verin bu insanların taleplerini sıkıntılarını anlatıyım ,bölgeye giden tek benim ama ne yazık ki insanlarımızın sesinin duyulmasına engel oldular....fırsatı tanımadılar....ama ALLAH "a şükür TRT 1 ve kanal D ana haber bültenlerinde bölgeden aldıklar görüntüleri ve görüştükleri insanlarlar yayınladılar artı Al-alem TV de akşam saat altı da canlı yayın ve merkezi Washington da bulunan Sawa haber merkezine de demeç verdim....

Ali Mehdi Sadık
Türkmeneli Partisi
Türkmen Halkının Gerçek Sesi

http://bizturkmeniz.com/tr/index.htm

Aucun commentaire: